გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
ნიუტონის კანონები
|
სწავლების
საფეხური
|
მეცხრე კლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
კლასში 25 მოსწავლეა.განსაკუთრებული
საჭიროების მქონე მოსწავლეები არ არის.
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
ეს
გაკვეთილი მოსწავლეებს გააცნობს მასას,ძალასა და აჩქარებას შორის დამოკიდებულებასა
და ურთიერთკავშირს.იგი დაეხმარება მოსწავლეებს შემდეგი მასალის,კერძოდ,ნიუტონის მესამე
კანონის დამტკიცებაში.
|
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები
|
ამ გაკვეთილით მოსწავლეებს
განუვითარდებათ კვლევის,მასალის მოძიების,სხვადასხვა სიდიდეებს შორის კავშირის დამყარების
უნარ - ჩვევები.
|
წინასწარი ცოდნა
|
ამ
გაკვეთილის თემის წარმატებით შესრულებისთვის მოსწავლეებმა უნდა იცოდნენ რა არის ძალა,რა
არის აჩქარება და რა კავშირი არსებობს მათ შორის.
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
ამ
გაკვეთილზე მოსწავლეები ფასდებიან გაკვეთილზე ჩართულობით,ამოცანების ამოხსნაში,
ტექსტზე
მუშაობაში.
|
სასწავლო მასალა და ტექნიკური
რესურსები
|
ამ
გაკვეთილზე ვიყენებთ სახელმძღვანელოს ქ.
ტატიშვილის „ფიზიკა - 9 „,ამოცანათა კრებულს
ქ.
ტატიშვილისა და ბასიაშვილის კრებულებს: „ამოცანებისა და სავარჯიშოების კრებული ფიზიკაში“,დაფა,ცარცი,კომპიუტერული
პროგრამა (მაგ., MS Word, PowerPoint და ა.შ.),ურიკები,
სხვადასხვა
ზომის და მასის ტვირთები,დინამომეტრი,ხის ძელაკი.
|
niuგაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
|
გაკვეთილის აქტივობები :1. საშინაო დავალების შემოწმება - 5 წთ; 2. ექსპერიმენტის
ჩატარება -7 წთ; 3. დიალოგის მეთოდით ექსპერიმენტების შედეგების ანალიზი - 8 წთ;
4. წინა მასალის გამოკითხვა ინდივიდუალურად რამდენიმე მოსწავლის მეშვეობით - 8 წთ;
5. ახალი მასალის ახსნა ექსპერიმენტებზე დაყრდნობით - 5წთ;6. ამოცანების ამოხსნის
საშუალებით ახალი მასალის გამტკიცება - 7 წთ; 7. მოსწავლეთა შეფასება -3 წთ; 8. საშინაო
დავალება - 2 წთ.
|
შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმი
|
დაბალი
|
საშუალო
|
მაღალი
|
გაკვეთილზე ჩართულობა
|
მოსწავლე არ აქტიურ-
ობს, საერთოდ არ იღ-ებს მონაწილეობას,ვერ
აღწევს დასახულ მიზანს.
|
მოსწავლე აქტიურობს შეძლების-დაგვარად,გამოთქვამს
საკუთარ აზრს,ნაწილობრივ ახერხებს გაკვეთილისთვის საჭირო თეზისების გადმოცემას.
|
მოსწავლე ძალიან აქტიურია, სწორად
განსაზღვრავს გაკვეთილისთვის
საჭირო
ყველა განმარტებას, გამოთ-ქვამს საკუთარ
აზრს და მოჰყავს სათანადო დამადას-ტურებელი
მაგალითები.
|
ამოცანების ამოხსნა
|
მოსწავლე სწორად ვერ წერს ამოცანის მოცე-მულობას,ვერ
ახერ-ხებს ერთეულების გადაქცევას.
|
მოსწავლე სწორად წერს ამოცა-ნის მოცემულობას,ერთეულები
გადაყავს SI
სისტემის ერთეულე-ბში ,მაგრამ ვერ ახერხებს ამოცანის ბოლომდე
ამოხსნას.
|
მოსწავლე სწორად წერს მო-ცემულობას,
კარგად გადაყავს
ერთეულები ერთი სისტემი-დან
მეორეში,სწორად არჩევს სამუშაო
ფორმულას და ხსნის.
|
ტექსტზე მუშაობა
|
მოსწავლე ვერ ახერ-ხებს ტექსტში სათანა-დო ადგილების
მოძიებას.
|
მოსწავლე მოიძიებს ტექსტში საჭირო მასალას დასმული
შეკითხვის ირგვლივ და ნაწილობრივ ახერხებს მის გამოყენებას.
|
მოსწავლე ზუსტად მოიძიებს საჭირო
მასალებს დასმული
შეკითხვის ირგვლივ და სწო-
რად მოინიშნავს მისთვის საჭირო იმფორმაციას.
|
პრეზენტაცია
ეთო მაგარი ხარ. მიყვარხარ.
ReplyDelete